‘Komkommertijd’: waarom moeilijk doen als het makkelijk kan

Het is vakantietijd, voor de media vaak ook wel bestempeld als komkommertijd. Het is rustig, veel mensen zijn weg of door vakantie wat minder geïnteresseerd in de (social) media. Je zult ook merken dat de reacties op jouw berichten toch iets minder zijn. Toch wil je natuurlijk wel graag actief blijven op social media en dus moet je toch weer aan de slag om te posten. Maar waarom altijd moeilijk doen als het makkelijk kan? Anne Marie Hazenberg van New Media Brains geeft goede tips hoe je oude content weer opnieuw kunt gebruiken. En zoals je kunt lezen is dit echt geen zwaktebod, er zitten zeker ook voordelen aan.

1. Hergebruik content
Door content te hergebruiken hoef je minder tijd te besteden aan nieuwe, maar heb je meer tijd voor de promotie van content. Daarnaast voegt het nog meer waarde aan je eerdere content toe. Als je afweegt welke content je opnieuw gaat gebruiken, is het een goed idee om content te gebruiken die veel bekeken is. Kans is groot dat dit succes verzekerd is. Bekijk natuurlijk ook altijd even of de content niet tijdsgebonden is.

>> Lees ook onze ‘evergreen’: Hoe je een feestje maakt van social media


Ben jij op zoek naar een leverancier die kan helpen met de luchtbehandeling in jouw zwembad of zwemschool? 👉 Klik hier.



Verander content in een infographic
Infographics vallen op bij social media. Deze visuele uitwerkingen van informatie, data of weetjes zijn speciaal ontworpen om informatie makkelijk te kunnen verwerken en op te nemen. Ook voor het maken van infographics zijn veel (gratis) tools beschikbaar. Een andere effectieve manier om op te vallen op social media is het inzetten van visuals. Maak een afbeelding met een quote of feit dat er mee te maken heeft.

2. Evergreen content
Een andere manier om de aandacht te blijven vestigen op je website is het laten terugkomen van ‘evergreen content’. Dit is content die altijd relevant is en blijft, bijna tijdloos eigenlijk, en wat je zonder (al te veel) aanpassingen kunt laten terugkomen. Het kan zijn dat die content, zeker in blogs, een beetje naar de achtergrond is verschoven door alle nieuwe artikelen waardoor ook nieuwe bezoekers dit hebben gemist. Door zo nu en dan eens te linken naar evergreens breng je het weer onder de aandacht. Ook kan iets weer helemaal actueel zijn. In plaats van hetzelfde te herschrijven, is het helemaal niet raar om terug te gaan naar je eerste artikel. Sterker nog, het blijkt dan alleen maar dat je het ‘toen’ al snapte!

Schrijf bewust een evergreen
Het is zelfs aan te bevelen evergreen content echt om die reden te schrijven. Schrijf regelmatig een artikel/blogpost, waarvan je weet dat het tijdloos is. Zo heb je altijd content om op terug te vallen!

Kortom: gebruik van ‘oude’ content is een fantastische manier om meer uit je eerdere content te halen en om in verbinding te blijven met je publiek. Het is ook een leuke manier om een nieuw publiek te bereiken, zonder dat je daar veel tijd aan kwijt bent.


advertentie

Alle leveranciers voor de zwembranche vind je hier