‘Het is net als elastiek: heel lang geeft het mee, maar op een gegeven moment knapt het’
We mogen weer! Natuurlijk staat onze gezondheid voorop, maar het sluiten van zwembaden is voor onze branche ingrijpend. Gelukkig mogen we weer bezoekers ontvangen. Goed voor de vitaliteit en zwemveiligheid van Nederland. Natuurlijk nog steeds met beperkingen, het is nog verre van de situatie voor corona. Dat heeft invloed op…
Gesmolten hart
Een paar jaar geleden liep Minette Lommers van Den Ekkerman mee op de zwemzaal en was zij vol verbazing over hoe respectloos sommige ouders en kinderen waren naar het personeel. Van deze ervaring heeft zij een blog geschreven, wat later een van de best gelezen blogs werd van ZwembadBranche: ‘Sorry……
Steunpakket voor financiële tegenslag door coronavirus: ook voor de zwembranche
Door het coronavirus verkeren velen in een financieel lastige situatie. De maatregelen om de verspreiding van het virus af te remmen, grijpt in op ons dagelijks leven. Mensen kunnen niet meer werken, ondernemingen zien hun inkomsten dalen en ZZP-ers verliezen hun opdrachten. Ook het sluiten van zwembaden heeft enorme gevolgen…
‘Het zwembad is van mij’
Organisaties leggen steeds meer verantwoordelijkheid bij hun medewerkers. De verwachte voordelen van deze zelfsturende teams: gemotiveerde medewerkers, een efficiëntere organisatie en betere prestaties. In zwembaden wordt echter nog vaak traditioneel en hiërarchisch gedacht. Esther Burger springt in het diepe en legt uit hoe belangrijk het is om talent optimaal te benutten. Een…
Wat kan je nog meer doen om personeel te werven?
Wij krijgen regelmatig vacatures binnen. Binnen de branche is men hard op zoek naar personeel. Nu is dat een gunstig teken zou je zeggen, de economie draait kennelijk goed. Maar helaas heeft dit ook een kanttekening. Het blijkt namelijk heel lastig om personeel te vinden. Genoeg vacatures, maar de animo…
Zwembranche zoekt personeel! (1)
Nederland is positief over de werkgelegenheid, werkgevers verwachten een toename van personeel. Daarnaast daalt het aantal werkgevers dat moeite heeft om de juiste kandidaten voor hun vacatures te vinden. Geldt dit ook voor de zwembranche? Als je kijkt naar de vacatures is er heel veel werk. Onze vacaturesite wordt elke…
Optisport 25 jaar: ‘Het zijn altijd mensen die het verschil maken’
Een mijlpaal bereiken is omkijken. Maar ook vooruitzien. Algemeen directeur Roger van Meer van het 25-jarige Optisport heeft vertrouwen in de toekomst. Dé klant voor Optisport is de gast die komt sporten én spelen. “Hen willen we verleiden, met een aanbod dat aanspreekt en helemaal aansluit bij hun individuele wensen…
Recreatiecentrum Zevenkampse Ring staat midden in de samenleving
Ze waren genomineerd voor de ZwembadBranche Award in de categorie Zwembad van het jaar. Net als eerder voor de Hart van Rotterdam Prijs. Ook werden ze al eens verkozen tot groenste zwembad van Nederland. Al die nominaties en prijzen geven aan dat Recreatiecentrum Zevenkampse Ring tot de beste baden van…
Vraagje: waarom bestaat het zwembad eigenlijk..?
Bezoekers het gevoel geven dat ze welkom zijn in het zwembad. Het begint met medewerkers die zich welkom voelen binnen de organisatie. En dat lukt met leiderschap dat gericht is op het geven van vertrouwen. Hostmanship Specialist Marnix Smulders legt uit hoe medewerkers en klanten ambassadeurs kunnen worden. Het draait…
Nationale Complimentendag: ‘Bedankt, wat leuk dat je dat zegt!’
Ik had het al eens eerder over de grote voordelen van een dankbaarheidsdagboek. In deze maatschappij waar we van alles moeten, helpt zo’n dagboek om vooral blij te zijn met wat we hebben. Waarom? het maakt je gelukkiger, gezonder en zelfverzekerder. En als je de dag ermee afsluit, slaap je…