E-mail marketing is een uitstekend instrument om via campagnes jouw doelgroep gericht en goedkoop te informeren. Bovendien zijn de resultaten van iedere mailing tot in detail meetbaar. Succesvolle e-mail marketing vraagt kennis over het samenstellen van goede e-mails, het proces eromheen en de mogelijkheden. Dat komt allemaal aan bod in deze workshop e-mail marketing.
In deze workshop leer je e-mailcampagnes managen, optimaliseren en segmenteren. Integreer dit waardevolle kanaal in jouw online strategie en maak het tot een succes.
Tijdens deze workshop komen de volgende onderwerpen aan bod:
- Aanmaken en instellen van een e-mail marketing account bij Constant Contact
- Aanmaken digitale nieuwsbrief in de huisstijl van jouw accommodatie
- Aanmaken en instellen van de database
- Aanmaken en instellen van een aanmeldingsformulier voor website
- Werven van e-mailadressen
- Interpretatie rapportages
- Optimaliseren en segmenteren van de campagnes
- Bewezen strategieën en concepten
- Wet- en regelgeving
- E-mail marketing binnen de communicatiemix
Resultaat van de workshop
- Je kunt zelf e-mailcampagnes aanmaken, versturen en de uitkomsten analyseren
- Je kent de belangrijkste wet- en regelgeving
- Je hebt praktische suggesties voor succesvolle strategieën en de uitvoering daarvan
- Je weet waaruit een goede e-mail bestaat en wat wel werkt en wat niet
Praktische informatie
- De workshop wordt gehouden op woensdag 26 maart 2014
- Locatie van de workshop is Zwembad de Sypel in Harderwijk
- De workshop begint om 10:00 uur en duurt tot 16:00
- Je dient een eigen laptop + oplader (!) mee te nemen (geen tablet)
- Het e-mail marketingprogramma is Engelstalig, enige affiniteit met Engelse taal is vereist
- Gezien het interactieve karakter van de workshop is er slechts plaats voor maximaal 10 deelnemers